ćwiczenie na mięśnie brzucha które możecie wykonywać sami w domu zaraz po wstaniu z łóżka

Witajcie moi Kochani Pacjenci

Każdy organizm ludzki charakteryzuje się swoim własnym charakterystycznym dla siebie samego metabolizmem. Czy wiecie, że nie każdemu służą takie same ćwiczenia? No to każdy z nas jeszcze zrozumie. Ale czy jesteście świadomi, że nie u każdego ten sam zestaw ćwiczeń da pożądane efekty, mimo starań największych i najszczerszych z Waszej strony. A wiecie dlaczego? Bo nie każdy metabolizm ludzki toleruje każde ćwiczenia. A co ciekawsze w skrócie możemy podzielić nasze organizmy na te co mają szybki metabolizm i te co mają wolny metabolizm. Ciekawe co?
A teraz na jakiej podstawie się dowiedzieć? no to trzeba już przeprowadzić kompleksowe indywidualne badanie składu pierwiastkowego naszego organizmu (lab. biomol). Wynik poinformuje nas, w interpretacji lekarza, jakim jesteśmy typem organizmu: "szybkim" czy "wolnym".
A potem możemy sobie dobrać odpowiednie ćwiczenia, nie mówiąc o diecie;).
Dla osób które mają "wolny" typ metaboliczny polecam PILATES. Wspaniałe ćwiczenia dla każdego wieku utrzymujące nasze ciało młodym i silnym. Są to ćwiczenia zawierające w sobie pierwiastek jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Zostały opracowane przez na początku XX wieku przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa, którego celem miało być rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących. Mogą je wykonywać zarówno mężczyźni jak i kobiety z dużym powodzeniem. Podczas ćwiczeń synchronizujemy ciało i ducha, rozwijamy siłę i kształtujemy mięśnie odprężając przy tym umysł. Efekty można zobaczyć już na sobie po kilku dniach. Możemy je wykonywać w klubach ćwiczeń lub samego wg trenera nawet z YouTube-polecam.

Wiosła
Ćwiczenia na wiosłach - to ćwiczenia aerobowe, które przede wszystkim skupiają się na ćwiczeniu ramion i pleców.
To także ćwiczenia na nogi, jednak nie aż tak intensywne.
To dobre ćwiczenia rzeźbiące sylwetkę, a także sprzyjające odchudzaniu.
Poprawiają ogólną wydolność organizmu oraz przyśpieszają przemianę materii.
Prawidłowo wykonywane ćwiczenia nie obciążają stawów.

Rower
Podczas jazdy rowerem najwięcej pracują nogi: uda, łydki oraz stopy, dlatego trening taki pomaga wyrzeźbić nogi i stracić zbędne kilogramy.
Wysmukla sylwetkę i poprawia kondycję.
W czasie jazdy na rowerze wzrasta sprawność układu mięśniowego, oddechowego i krwionośnego.
Regularne treningi pomagają redukować tkankę tłuszczową na udach, biodrach oraz brzuchu, zmniejszają również cellulit.
Podczas pedałowania ciężar ciała jest oparty na siodełku, więc jazd a na rowerze nie obciąża stawów.

Orbitrek
Ćwiczenia na orbitreku wzmacniają mięśnie nóg i modelują kształt łydek oraz ud.
Używając ramion orbitreka podczas ćwiczeń, intensyfikujemy wysiłek fizyczny. W pracę zaangażowane są wszystkie mięśnie ciała, zwłaszcza jego górna partia.
Rezygnując z ich używania - wzmacniamy mięśnie brzucha i pracujemy nad stabilizacją pozycji.
W zależności od intensywności treningu, spalanie kalorii na orbitreku jest efektywniejsze niż na bieżni czy rowerku treningowym. Dlatego orbitrek to urządzenie wymarzone dla tych, którzy myślą o odchudzaniu.
Trening na orbitreku mniej obciąża stawy i ścięgna niż jogging. Przez cały czas trwania ćwiczeń nogi nie odrywają się od powierzchni sprzętu, co jest bardzo korzystne dla stawów.

Bieżnia
Pozwala na skuteczne spalanie tłuszczu i pozbycie się nadmiernych kilogramów.
Trening poprawia kondycję fizyczną, zwiększa witalność i siłę.
Podczas długich kroków marszu rzeźbimy mięśnie pupy.

DLA PANÓW:
Pompki na poręczach - 5 serii po 12 (obciążenie 22 kg)

Na dobry początek lata zachęcam do uprawiania gimnastyki kształtującej naszą sylwetką .
Często słyszę od swoich pacjentów, że nie mają czasu ani siły. Zaplanujcie dzień. Kładźcie się wcześniej spać, nie wysiadujcie przed telewizorem. 30-40mi. codziennie wstając wcześniej masz czas poćwiczyć się i zacząć super dzień. Ćwicząc się wydzielamy endorfiny-hormony szczęścia. Jeśli nie rano, to wieczorem lub popołudniu po pracy, kiedy sięgamy po pilota, uchylmy okno, ubierzmy się wygodnie i zacznijmy, oglądając ulubiony program ćwiczyć. Połączmy przyjemne z pożytecznym. Czemu nie?
Ćwiczenia to też leczenia ciała i stymulacja ducha, tworzenie wytrzymałości i poprawa w tym odporności.
Od swoich Pacjentów słyszę nie mam już na to siły ani czasu. BŁĄD!
Zaczynajmy dzień od wcześniejszego wstawania. Zaplanujmy wcześniej dzień. Wstajemy ok 30-40min. wcześniej-jesteś zmęczony kładź się wcześniej, nie siedź przed telewizorem cała noc-dbaj o czystość snu. Jeśli rzeczywiście nie zdążysz rano ćwicz się popołudniu, wieczorem-kiedy oglądasz dziennik, swój ulubiony program telewizyjny. Biorąc do ręki pilot zrób miejsce w pokoju, ubierz się wygodnie, uchyl okno i oglądając ćwicz. Pierwszy tydzień będzie najgorszy. To walka ze swoim lenistwem, niechęcią, wymówkami. Potem już wchodzi w tzw. krew-pozytywnie się uzależniamy od ćwiczeń i tego jak się czujemy zarówno je wykonując i jak po treningu a potem widząc efekty figury i poprawy swojej wytrzymałości a tym samym wytrzymałości/wydajności w ciągu dnia. Ćwicząc wydzielamy hormony szczęścia dlatego tak jest. Ale ćwiczenia to również leczenie ciała.
Jeśli wykręcasz się, że nie wykonasz ćwiczeń bo nie masz warunków, w koło biegają dzieci-ćwicz ze swoim/ swoimi dziećmi to zacieśni dodatkowo Wasze więzy, spędzisz ze swoim dzieckiem zdrowo czas i nauczysz nawyku ćwiczeń;).
Zatem wymówki zmieniamy w powody do ćwiczeń.
Takie treningi stają się ciekawsze i możemy ćwiczyć te partie mięśni, które są pomijane w innych systemach treningów. Ambient Fit łączy ćwiczenia rozciągające z treningiem aerobowym oraz siłowym. Samo wykorzystanie krzesła niesie ze sobą sporo korzyści: przede wszystkim ułatwia nam wykonywanie ćwiczeń modelujących sylwetkę, a przy tym nie obciąża kręgosłupa. Z kolei hantle (butelki z wodą) pozwalają wyszczuplić i wzmocnić ramiona bez konieczności wykonywania, np. pompek, których szczerze nie znoszę i zrobić nie potrafię.

Ambient Fit jest opisywany jako propozycja dla każdego – bez względu na wiek, wagę czy sprawność fizyczną, ponieważ ćwiczenia różnią się intensywnością i trudnością wedle poziomów. Biorąc pod uwagę ten fakt sięgnęłam po trening średniozaawansowany, wydłużając go do 40 minut - zobaczymy czy dam radę ;)

Rozmaite formy ćwiczeń Ambient Fit plasują trening obok treningu ogólnorozwojowego i dlatego też z powodzeniem można polecić go osobom rozpoczynającym przygodę z fitnessem. Dzięki Ambient Fit zadbamy o siebie całościowo – wymodelujemy ciało, wzmocnimy oraz rozciągniemy mięśnie.
Korzystając z chwili wolnego czasu zachęcam do treningu Ambient Fit, który opisany jest jako system ćwiczeń, który wykorzystuje otoczenie, by wspomóc trening. Ćwicząc w domu możemy skorzystać z krzesła, a by obciążyć ręce możemy użyć butelek wypełnionych wodą. Na szczęście mam hantle, które mimo wszystko są bardziej poręczne :)
Wybrałam opcję Szczupłe uda, płaski brzuch i kształtne ramiona, na który składają się następujące w/w ćwiczenia.